TRM Europe

Travel Reservation Management

100 cai pentru motivare

Oct-22-2010 By TRM

Steve Chandler, un autor foarte cunoscut, si avocatul Scott Richardson arata cititorilor cum sa obtina cele mai bune rezultate din oameni. Ei arata cum liderii trebuie sa motiveze de sus in jos pentru a fi eficienti. Ideea de baza a marketing-ului in retea este calitatea de lider. De aceea, cartea lor “100 de Cai de a-i Motiva pe Altii” este o carte excelenta. Ea este rezultatul multor ani de experienta in training-ul liderilor de succes si impartaseste metode practice pentru a-i inspira si incuraja pe altii.

Iata lista:

1. Afla De Unde Vine Motivarea. Motivarea vine din interior. Managerii buni ii fac pe oameni sa se automotiveze prin administrarea intelegerilor, nu a oamenilor.

2. Invata Auto-Disciplina. Oamenii nu sunt nascuti cu auto-disciplina; ei invata sa o foloseasca. Cu cat o folosesc mai mult, cu atat devin mai eficienti.

3. Asculta Inainte De A Actiona. Liderii nu pot motiva daca nu sunt auziti. Pentru a fi auziti, ei trebuie, in primul rand, sa asculte.

4. Fii Cauza, Nu Efectul. Managerii se poarta ca o cauza, nu ca un efect. Asta le permite oamenilor lor sa se gandeasca la ei in acelasi fel – maximizandu-si potentialul.

5. Inceteaza Sa Critici Managementul Superior. Asta duce la probleme de incredere si incurajeaza lipsa de respect in organizatie. Un lider adevarat reprezinta managementul superior si spune “noi” in loc de “ei”.

6. Fa Un Singur Lucru. Nu conteaza cate lucruri trebuie sa fie facute, ele vor fi facute pe rand, unul cate unul. Motivarea necesita un lider calm care se concentreaza pe a face acel lucru.

7. Continua Sa Dai Informatii. Rezultatele necesita informare constanta. Privarea oamenilor de informatie ii face sa isi creeze propriile informatii, de obicei negative, si duce la probleme.

8. Obtine Informatii De La Oamenii Tai. Informatiile creative de la surse directe sunt bune pentru afacere si foarte motivante pentru ambele parti implicate.

9. Accelereaza Schimbarea. Schimbarea poate fi un lucru bun si managerii ar trebui sa fie siguri ca oamenii lor vad cum ii poate avantaja. Schimbarea poate fi administrata mai bine prin intelegerea Ciclului Schimbarii:

  1. Obiectia: Asta nu poate fi buna.
  2. Constiinta Redusa: Nu vreau sa am de-a face cu asta.
  3. Explorarea: Cum pot face asta sa functioneze pentru mine?
  4. Increderea: Mi-am dat seama cum pot face asta sa functioneaze atat pentru mine, cat si pentru altii.

10. Cunoaste-ti Proprietarii Si Victimele. Proprietarii au un moral si un raspuns bun la orice situatie. Victimele acuza situatia si vor sa li se arate cum ar putea fi lucrurile daca ar fi proprietari.

11. Condu De Pe Front. Managerii ii pot motiva bine pe altii prin a fi ceea ce le-ar place ca oamenii lor sa fie.

12. Predica Rolul Gandirii. Oamenii sunt motivati cand au ganduri motivante. Gandirea, si nu circumstanta, ar trebui sa guverneze.

13. Spune Repede Adevarul. Liderii de succes spun adevarul mai repede decat alti manageri.

14. Nu Confunda Stresarea Cu Păsarea. Oamenii nu au performante bune cand sunt stresati sau tensionati. Sa iti pese de ei, le permite sa se concentreze.

15. Monitorizeaza-ti Proprii Superiori. Liderii ar trebui sa fie in armonie cu cei care ii conduc.

16. Pune-ti Furtunul Deoparte. Un manager bun nu cauta incendii de stins. El cauta oportunitati si ii duce pe oameni spre viitor.

17. Vizualizeaza-te. Managerii ar trebui sa se vizualizeze conducand bine. Oamenii nu pot fi condusi de cineva care nu se vede facand o treaba buna.

18. Administreaza Intelegerile, Nu Oamenii. Oamenii nu pot fi administrati. Intelegerile pot, si asta creaza baza performantelor bune.

19. Concentreaza-te Pe Rezultat, Nu Pe Scuza. Rezultatele, si nu activitatile, ar trebui sa iti capteze concentrarea. Intaririle pozitive ar trebui sa vina pentru rezultate bune.

20. Antreneaza Rezultatul. Managerii trebuie sa invete sa simplifice lucrurile. Concentrandu-te pe rezultate este cea mai buna modalitate de a face asta.

21. Creaza un Joc. Prin a arata oamenilor lor ca viata poate fi un joc, liderii pot introduce motivatia recreerii in afacere.

22. Cunoaste-ti Scopul. Managerii buni intotdeauna isi concentreaza atentia, indiferent de ce se intampla.

23. Vezi Ce Este Posibil. Performanta unei persoane este un raspuns la propria imagine din acel moment. Ei isi pot crea posibilitati noi.

24. Bucura-te de ARTa Confruntarii:

  1. Apreciaza cine este persoana si ce a facut acea persoana.
  2. Reia angajamentul fata de persoana.
  3. Tine-te de intelegere.

25. Hraneste-ti Ego-ul Sanatos. Increderea in sine le permite managerilor sa inspire oamenilor lor acelasi lucru.

26. Angajeaza-i pe cei Motivati. Cea mai buna metoda de a avea o echipa motivata este sa iti alegi, de la inceput, oameni care sunt asa.

27. Nu Mai Vorbi. Cand intervieveaza, managerii ar trebui sa lase persoana sa vorbeasca si doar sa asculte raspunsurile. Liderii mari sunt recruteri mari.

28. Refuza sa le Crezi Limitarile. Oamenilor trebuie sa li se arate ca pot realiza mai mult decat cred ei.

29. Joaca-te De-A Politistul Bun Si Politistul Rau. Motivarea corespunzatoare cere o combinatie a ambelor. Abordarea de mai sus ar trebui folosita numai cand toate variatiile de pana acum au esuat.

30. Nu Innebuni. S-o lasi mai moale iti permite o intelegere mai buna a felului in care sunt oamenii.

31. Nu Te Mai Fastaci. Un lider adevarat se concentreaza pe practicile si comunicarea ce duc la castigarea respectului.

32. Prima Data Fa Ce E Mai Greu. Managementul prioritatilor este cea mai buna cale de a face fata mai multor sarcini. Cea mai grea sarcina ar trebui sa fie mereu o prioritate de top.

33. Invata Sa Experimentezi. Experimentele nu esueaza niciodata cu adevarat, din moment ce exista intotdeauna ceva ce poate fi invatat. S-ar putea sa gasesti o metoda mai buna de a face lucrurile.

34. Comunica In Mod Constient. Asumandu-ti responsabilitatea ca modul in care se face comunicarea mareste organizatia.

35. Urmareste Performanta. Cunoasterea scopului este primul pas catre realizari viitoare.

36. Prima Data Administreaza Ce E Fundamental. Incetineste lucrurile si fa-le pas cu pas. Cele fundamentale ar trebui facute, intotdeauna, in mod corespunzator.

37. Motiveaza Prin A Face. Managerii ar trebui sa fie executanti, nu doar oratori. Abilitatea de a-i motiva pe oameni creste exponential pe masura ce reputatia de executant creste.

38. Cunoaste Punctele Forte Ale Oamenilor Tai. Marirea atributelor pozitive ale unei persoane ii permite sa isi foloseasca mai bine potentialul.

39. Fa O Dezbatere Cu Tine Insuti. Punerea la indoiala a adevarurilor personale ridica gandirea pe nivele noi.

40. Condu Cu Limbajul. Limbajul folosit face o mare diferenta si folosirea limbajului corect aduce cele mai bune rezultate.

41. Foloseste Intariri Pozitive. Intaririle pozitive sunt foarte puternice in ghidarea si formarea performantei.

42. Invata-ti Oamenii Despre Puterea Lui “NU”. Oamenii ar trebui sa fie capabili sa spuna “nu” lucrurilor care nu sunt importante. Sa inveti sa spui “DA” lucrurilor importante face totul mult mai usor.

43. Fa-ti Oamenii Sa Continue Sa Aiba Ganduri Orientate Catre Client. Clientii ar trebui sa fie mereu tratati precum seful. Ei ajuta sau distrug afaceri si aduc bani in ele.

44. Foloseste-ti Cel Mai Mult Timp Pentru Cea Mai Mare Incercare A Ta. Abordeaza sarcinile cele mai grele cand ai cel mai mult timp. Asta mareste sansele de succes.

45. Foloseste Bine 10 Minute. Liderii buni au capacitatea de a produce rezultate puternice in cel mai scurt timp posibil.

46. Cunoaste Ce Vrei Sa Cresti. Pe ce se concentreaza oamenii, creste. Prioritatile ar trebui sa se bazeze pe acest lucru.

47. Inmoaie-ti Inima. Cumunicarea rezolva toate problemele, in timp ce evitarea le face mai grele. Managerii buni au conversatii calde si confortabile cu oamenii lor.

48. Antreneaza-ti Oamenii Sa Isi Termine Sarcinile. Lucrurile neterminate consuma energie.

49. Fa Calculele Abordarii Tale. Liderii ar trebui sa fie mereu pozitivi si nu negativi. Asta le da puterea si energia de a-i motiva pe altii.

50. Bazeaza-te Pe Tine. Conducerea adevarata necesita un spirit de incredere care vine dintr-un angajament personal de a castiga o mare experienta de viata.

51. Pentru a-i Motiva Pe Oameni, in primul rand Relaxeaza-te. Sa fii nervos si tensionat duce la performante slabe si ii afecteaza pe ceilalti oameni in aceeasi masura. Managerii calmi si siguri pe sine motiveaza cu adevarat.

52. Nu Renunta. Managerii nu ar trebui sa renunte niciodata prea devreme. Liderii ar trebui sa nu renunte niciodata de la a fi motivatori si produatori.

53. Condu Cu Entuziasm. Sa fii entuziast duce la a avea o echipa foarte motivata. Entuziasmul este contagios.

54. Incurajeaza-ti Oamenii Sa Se Concentreze. Distragerea atentiei poate fi folosita pe concentrarea asupra subiectului in loc de distractie.

55. Inspira Stabilitate Interioara. Stabilitatea vine din interior. Este necesara pentru a dezvolta entuziasmul necesar muncii.

56. Renunta La A Avea Dreptate. Liderii puternici, respectati si motivanti nu trebuie sa aiba intotdeauna dreptate.

57. Trezeste-te. Schimbarea este unul din lucrurile constante ale vietii. Managerii buni ar trebui sa fie mereu constienti de modul in care se schimba lucrurile.

58. Intotdeauna Arata-le. Cea mai buna cale prin care managerii isi invata oamenii cum sa faca lucrurile este sa le faca ei insisi.

59. Focuseaza-te Precum O Camera Foto. Liderii ar trebui sa aiba o concentrare relaxata. Asta se poate realiza asa cum o camera foto face focus pe subiect, usor si gentil.

60. Gandeste-te La Management Ca La Ceva Usor. Gandurile creaza realitatea. Foloseste puterea gandului pentru a-ti face munca mai usoara.

61. Cultiveaza Puterea Reasigurarii. Oamenii se uita la liderii lor pentru reasigurare. Liderii buni o dau.

62. Elimina, Treptat, Contrazicerile. In loc sa contrazici, cauta valoarea in ceea ce spune cealalta persoana. Asta are un efect mai bun asupra moralului si, in final, asupra performantei.

63. Continua Sa Inveti. Adaugarea cunostintelor mareste puterea si capacitatea profesionala, ceea ce poate fi apoi folosita pentru a-i ajuta pe altii.

64. Invata Ceea Nu Este Arta De A Fi Lider. Stilul vechi de conducere militareasca nu este nici macar apropiat ca eficacitate de a motiva membrii echipei pentru a avea rezultate bune.

65. Asculta-ti Oamenii. Oamenii ar trebui sa fie ascultati si intelesi. Asta permite o intelegere mai buna a ceea ce vor ei cu adevarat, ceea ce poate fi conectat la obiectivele echipei.

66. Joaca Usor. Oamenii nu se iau, pe ei insisi, prea in serios. Ei joaca de distractie si competitie.

67. Tine-ti Toate Micile Promisiuni. Oamenii sunt motivati de lideri in care pot avea incredere. Increderea este castigata prin lucruri mici si mari.

68. Da-i Putere Celeilalte Persoane. Pentru a-i face pe oameni sa fie de acord sa lucreze intre ei, managerii ar trebui sa inlature frica. Asta poate fi facuta prin a pune intrebari gentile si a permite oamenilor sa isi ia propriile angajamente.

69. Nu Uita Sa Respiri. Verbul “a inspira” inseamna sa tragi aer in piept. Respiratia adanca da mai multa energie si intensitate.

70. Realizeaza Ca Ai Timp. Incetineste timpul la viteza vietii prin a alege ceea ce trebuie facut. Odata ce ai facut acest lucru, motivarea altora devine usoara.

71. Foloseste Puterea Termenelor Limita. Termenele limita stimuleaza actiunea. Ele dau oamenilor o perioada de timp concreta in care sa isi indeplineasca sarcinile.

72. Transforma Nelinistea In Preocupare. Nelinistea, ingrijorarea, este o folosire gresita a imaginatiei. Transformarea nelinistii in preocupare permite liderilor sa construiasca planuri de actiune pentru a se adresa sarcinilor presante.

73. Lasa-ti Mintea Sa Iti Conduca Inima si invers. Sa fii un bun conducator inseamna sa ai idei clare si inteligente. Acestea pot fi luate cu ajutorul proceselor logice precum si a celor emotionale.

74. Construieste O Cultura De Recunostinte. Oamenilor ar trebui sa le fie recunoscute chiar si cele mai mici lucruri pe care le fac. Asta ii motiveaza sa faca si lucruri mai mari.

75. Asuma-ti Responsabilitatea. Liderii trebuie sa isi asume intreaga responsabilitate pentru toata compania. Asta ii motiveaza pe oameni mai mult decat orice altceva.

76. Gaseste-ti Un Mentor. Man agerii trebuie sa fie mereu deschisi sa invete din experientele altora. Ei isi pot explora limitele superioare a excelentei lor in acest mod.

77. Fa Sa Se Intample Astazi. Presentul este acolo unde lucrurile mari se pot intampla. Fiecare zi ar trebui sa fie ca o piesa de arta.

78. Afla Ce Ai In Interior. Liderii ar trebui sa se modeleze central. Ei pot radia forta vietii interioare sau energia din ei.

79. Uita De Esec. Esecul este doar un rezultat. Lucrurile bune pot iesi din esec daca este studiat pentru lectiile pe care le ofera.

80. Urmeaza Consultarea Cu Actiune. Actiunea masiva dupa coaching spune multe despre dorinta liderului de a face lucrurile sa se intample.

81. Creaza O Viziune. Managerii ar trebui sa creeze o viziune a ceea ce vrea echipa sau organizatia sa fie. Liderii ar trebui, de asemenea, sa traiasca viziunea ca si cum deja este acolo, déjà sa si implinit.

82. Nu Te Mai Uita Peste Umar. Sa conduci prin exemplu, care este cea mai buna motivare, vine din a deveni mai bun la anumite aspecte si nu din anticiparea opiniilor altor oameni. Nu mai astepta! Da-i drumul!

83. Condu Prin A Vinde. Managerii ar trebui sa descopere ce vor oamenii lor sa creada si sa le vanda ideea.

84. Mentine-ti Principiul. Urmarirea principiilor castiga respectul oamenilor. Un lider respectat este intotdeauna un motivator bun iar principiile sun farurile care lumineaza si/sau protejaza.

85. Creaza Relatii. Liderii nu ar trebui sa caute sa reactioneze cu oamenii lor. In loc de asta, ei ar trebui sa treaca la a crea situatii mai bune.

86. Nu Iti Fie Frica Sa Ceri. Tendinta naturala a oamenilor este sa spuna da. Sa fii lider poate deveni un sistem de cerinte, promisiuni si actiuni urmatoare.

87. Nu Te Schimba. O schimbare mare nu este necesara. Numai o trecere usoara. Reinventarea este rezultatul unei serii de treceri usoare.

88. Pompeaza-ti @-mail-urile. Fiecare e-mail catre echipa este o oportunitate de a energiza si raspandi optimismul. E-mail-urile bune ar fi bine sa aiba o nota pozitiva.

89. Nu Mai Impinge. Nu Mai Presa. Managerii nu ar trebui sa reziste la ceea ce oamenii lor spun sau fac. In loc de asta, ei ar trebui sa le ghideze energia interna catre un scop comun.

90. Devino Constient. Managerii si oamenii lor trebuie sa fie total constienti de ceea ce reprezinta.

91. Vino Din Viitor. Foloseste trecutul doar ca pe o parghie catre viitor. Managerii conduc oamenii catre crearea viitorului lor.

92. Invata-i Sa Se Invete Singuri. Liderii buni isi invata oamenii cum sa se invete singuri pentru a putea avea o cariera excelenta.

93. Nu Iti Mai Cere Scuze Pentru Schimbare. Cererea de scuze pentru schimbare duce la moral scazut si descurajare. Schimbarea ar trebui vazuta ca pe o oportunitate pentru intarirea durabilitatii organizatiei.

94. Lasa-i Pe Oameni Sa O Gaseasca. Nu exista niciodata o modalitate corecta de a face ceva. Oamenii ar trebui sa-si dezvolte propria cale, ceea ce se va dovedi, probabil, a fi mult mai eficient.

95. Fii Un Optimist Fara Jenă. Optimismul se concentreaza pe oportunitati si posibilitati, in loc de plangeri si regrete. Un optimist adevarat nu e orb la probleme. Un optimist este realist, creativ si pozitiv.

96. Fii Atent. Oricarui lucru caruia i se acorda atentie, creste. Daca rezultatelor finale li se acorda atentie, si acestea pot creste.

97. Creaza O Rutina. Rutina devine, in final, un obicei. Incluzand lucrurile bune intr-o rutina, asigura ca ele vor fi facute fara a mai sta pe ganduri.

98. Ofera Recompensa. Intaririle pozitive functioneaza mai bine decat criticismul. Chiar si recompensele verbale au efecte bune.

99. Incetineste. Asta le permite liderilor sa isi prioritizeze munca si sa faca ceea ce este necesar la momentul respectiv. Incetinirea duce, de fapt, la mai multe realizari.

100. Decide Sa Fii Mare. Luarea acestei decizii este primul pas catre maretie. Nu exista nicio scuza pentru a nu fi mare.

Publicat de Bogdan-Teodor Batâr

  1. Nicoleta Said,

    De cateva zile citesc site ul dumneavoastra si sant foarte interesata in aceasta opportunitate Travel consultant. Locuiesc in Canada de 10 ani.
    Nu stiu daca licenta de Canadian travel agent este valabila si in Romania or anywhere in Europe.

    M as bucura sa primesc cat mai multe informatii de la dumneavoatra in ceea ce priveste aceasta opportunitate.

    Va multumesc pentru timpul accordat
    Sa cititi comentariul meu

    Nicoleta
    9.46 pm Saturday

  2. TRM Said,

    Buna Nicoleta,

    Ne bucuram de interesul manifestat de tine. Pentru a putea continua discutia direct ti-am trimis un mail.
    Asteptam cu interes raspunsul tau.

    O zi frumoasa!

Add A Comment

Theme Provided By: Fast Cash Well - payday cash advance