De ce recomandati marketingul in retea ? Robert Kiyosaky

Cand am auzit prima data de marketingul in retea, am fost impotriva acestuia. Dar dupa ce mi s-a deschis mintea, am inceput sa vad avantaje pe care putine alte oportunitati de afaceri le ofera. Succesul in viata pe termen lung este o reflexie a educatiei tale, a experientei de viata si a caracterului personal. Multe companii de marketing in retea ofera instructaj personal de dezvoltare in aceste domenii cheie. Majoritatea scolilor pregatesc oamenii pentru cadranele A (angajati) sau L (liber profesionisti) si asta e foarte bine, daca acestea sunt cadranele in care vrei sa iti petreci viata. Majoritatea programelor MBA pregatesc studentii pentru a obtine slujbe bine platite in lumea corporativa din A, nu din P(proprietar de afacere).
Dar daca te afli in cadranul A sau L si vrei sa treci in altul? Daca vrei sa te afli in cadranul P? Unde gasesti educatia care sa te pregateasca pentru acest cadran? Eu recomand afacerea de marketing in retea. O recomand pentru cei care vor sa se schimbe si sa obtina abilitatile necesare si instructajul de atitudine pentru a avea succes in cadranul P. Nu e usor sa fii antreprenor si sa construiesti o afacere in cadranul P. De fapt, cred ca demararea unei afaceri in cadranul P este una dintre cele mai “bune” provocari cu care te poti confrunta.
Motivul pentru care exista mai multi oameni in cadranele A si L este faptul ca acestea sunt mai putin solicitante decat P. Asa cum se spune: „Daca ar fi usor, ar face-o toata lumea”. Eu a trebuit sa invat cum sa imi depasesc propriile indoieli, timiditatea si teama de a fi respins. A trebuit sa invat cum sa ma ridic singur si sa continui, dupa ce am esuat. Acestea sunt cateva dintre trasaturile personale pe care trebuie sa ti le dezvolti, daca vrei sa ai succes intr-o afacere din cadranul P, daca este vorba de o afacere de marketing in retea, de o franciza sau de inceperea unei afaceri.
O trasatura de caracter importanta, necesara pentru afacerile din cadranul P, este cea de lider. Esti capabil sa iti depasesti propriile temeri si sa ii faci si pe altii sa faca acelasi lucru, pentru ca treaba sa fie dusa pana la capat? Este o abilitate pe care am invatat-o in corpul de infanterie marina. Ca ofiteri in infanteria marina era obligatoriu sa fim capabili sa ii conducem pe altii in batalie, chiar daca eram cu totii ingroziti de moarte. Am cunoscut multi oameni din cadranul L, specialisti sau proprietari de afaceri mici, care ar fi vrut sa se extinda, dar le lipseau abilitatile de lider. Nimeni nu voia sa ii urmeze. Angajatii nu au incredere in liderul lor sau liderul nu isi inspira angajatii sa dea ce au mai bun.
Asa cum am mentionat anterior, Forbes a definit un proprietar de afacere mare, un proprietar de afacere din cadranul P, ca fiind o persoana care controleaza o afacere cu peste 500 de angajati. Din aceasta definitie reiese clar de ce abilitatile de lider sunt vitale, in cadranul P. Unde poti gasi o afacere care sa investeasca timp in educarea ta, in dezvoltarea ta personala si in demararea propriei afaceri ? Raspunsul este: majoritatea afacerilor de marketing in retea fac asta.
Construirea unei afaceri din cadranul P nu este o sarcina usoara. Asa ca trebuie sa te intrebi singur: „Am ceea ce este necesar ? Sunt dispus sa merg dincolo de zona mea de confort? Sunt dispus sa fiu condus si sunt dispus sa invat sa conduc? Exista in interiorul meu o persoana foarte bogata, dornica sa iasa la iveala?” Daca raspunsul este „Da”, e cazul sa incepi sa cauti o afacere de marketing in retea care sa aiba un program bun de instruire. Eu m-as concentra mai putin asupra produselor sau planurilor de compensatii, si mai mult asupra programului de instruire si de dezvoltare personala pe care il ofera compania.
O afacere de marketing in retea este o afacere din cadranul P, pentru ca indeplineste cele cateva criterii pe care le caut eu la o afacere sau o investitie. Aceste criterii sunt:
1. Efectul de parghie: Pot sa instruiesc alti oameni ca sa lucreze pentru mine ?
2. Controlul: Am un sistem protejat, care imi apartine ?
3. Creativitatea: Afacerea imi va permite sa fiu creativ si sa imi dezvolt stilul si talentele personale ?
4. Posibilitatea de extindere: Afacerea mea poate creste la nesfarsit ?
5. Previzibilitatea: Venitul meu este previzibil, daca fac ceea ce se asteapta de la mine ? Daca am succes si continui sa imi extind afacerea, venitul meu va creste proportional cu succesul meu si cu munca depusa ?
Marketingul in retea nu este o schema piramidala ? Sunt deseori intrebat daca marketingul in retea este o schema piramidala. Raspunsul meu este ca, de fapt, corporatiile sunt scheme piramidale. O corporatie are o singura persoana in varf, de obicei un CEO, si pe toti ceilalti dedesubt. O adevarata afacere de marketing in retea este exact opusul modelului unei afaceri traditionale.
O afacere de marketing in retea este proiectata sa va aduca in varf, nu sa va tina jos, la baza. O afacere de marketing in retea reala nu are succes decat daca aduce cat mai multi oameni in partea de sus. Iata alte cateva aspecte care merita mentionate:
1. Cresterea scutirilor de impozite. Prin demararea unei afaceri de marketing in retea in timpul liber si pastrarea, slujbei regulate, incepi sa castigi avantajele fiscale ale celor bogati. O persoana cu o afacere part-time poate obtine mai multe deduceri de impozite decat angajatii normali. De exemplu, ai putea sa iti deduci cheltuielile cu masina, cu combustibilul, unele mese si cheltuieli de protocol. Evident, trebuie sa iei legatura cu un contabil autorizat, ca sa afli regulile exacte ale situatiei tale. Iar costul unui contabil poate fi dedus de la impozit. in cele mai multe cazuri, un angajat nu isi poate deduce cheltuielile cu contabilul. Cu alte cuvinte, guvernul iti va acorda o deducere fiscala ca sa fii sfatuit cum sa platesti un impozit mai mic.
2. Cunosti oameni care gandesc la fel. Unul dintre avantajele pe care le am este acela ca prietenii mei vor si ei sa fie in cadranul P. Atunci cand am inceput, majoritatea prietenilor din cadranul A si-au spus ca am innebunit. Nu puteau intelege de ce nu vreau o slujba stabila sau un salariu constant. In concluzie, un aspect important cand vrei sa devii un P este sa te inconjori cu oameni care sunt in cadranul P sau care vor sa ajunga acolo.
3. Acorda-ti timp. Ca sa ai succes, in oricare dintre cadrane, este nevoie de timp. La fel cum este nevoie de timp ca sa ajungi in varful scarii ierarhice, ca un „A”, sau sa devii un doctor sau un avocat de succes, in cadranul L, este nevoie de timp si dedicare ca sa ai succes in cadranul P. Eu am avut nevoie de ani de zile ca sa construiesc o afacere de succes din cadranul P. In concluzie, acordati-va timp. Eu mi-as acorda cinci ani ca sa invat si sa ma dezvolt intr-o persoana din cadranul P.
4. Companiile de marketing in retea sunt rabdatoare. Una dintre frumusetile marketingului in retea este ca acea companie va investi in tine, chiar daca nu ai succes. In lumea corporatista, daca nu ai succes intr-un interval cuprins intre sase luni si un an, esti deseori concediat, in lumea marketingului in retea, atata timp cat esti dispus sa aloci timp, majoritatea companiilor te vor sprijini sa te dezvolti. In definitiv, ei vor sa te aduca in varf.
5. Foloseste-te de sisteme care exista deja. Aceste sisteme sunt deja incercate si dovedite a fi functionale, ceea ce iti permite sa pornesti imediat, in loc sa construiesti sistemele interne ale unei companii noi.
In concluzie Dupa ce mi-am deschis mintea incuiata, am putut sa vad o parte dintre beneficiile unice pe care industria de marketing in retea le ofera oamenilor care vor mai mult de la viata lor. In general, costa mult mai putin sa incepi intr-o companie de marketing in retea, decat sa incepi o companie proprie.
Robert Kiyosaki ” De ce vrem sa fii bogat ”

Publicat de Bogdan-Teodor Batâr

About the Author TRM

follow me on:
>